ترجمه

پاتوق دانشجو

جزوات

boxweb
  • دکتر عباس شاکری
    ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ۱۲:۱۷

    تجربه ای از آموزش اقتصاد کلان در ایران

    در این مقاله دکتر شاکری درصدد هست که با ارائه تجربه آموزش اقتصاد کلان در بعضی دانشگاه های کشور نحوه ی بومی کردن این دانش یا حداقل مرحل اولیه آن را به عنوان مصادیق اولیه تولید دانش کلان مورد بررسی قرار بدهد.

  • دکتر احمد مجتهد/دومین همایش آموزش و پژوهش اقتصاد در ایران
    ۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۷:۴۸

    تکامل رشته اقتصاد در ایران: تجربه 45 ساله

    تأسیس دانشگاه ملی ایران در سال 1338 با دو رشته معماری و اقتصاد به عنوان یک قدم مهم و تأثیرگذار چه در زمینه ایجاد یک رشته اقتصادی با آمیزه ای از آموزش نظام آموزشی امریکا و دروس خاص ایران برای اولین بار به صورت واحدی شروع گردید.

  • ابراهیم حسینی نسب/دومین همایش آموزش و پژوهش در اقتصاد ایران
    ۱۳۹۲/۱۲/۱ ۱۵:۲۶

    روش شناسایی اقتصاد در ساختار آموزش و پژوهش

    روش شناسی اقتصاد از منظر اقتصاددان هایی ه در تکامل علم اقتصاد نقش ویژه ای ایفا کرده اند، چیست و در ساختار برنامه درسی اقتصاد و نیز در ساختار پژوهش اقتصاد چه جایگاهی دارد؟

  • سعید مشیری/دومین همایش آموزش و پژوهش اقتصاد در ایران
    ۱۳۹۲/۱۱/۳۰ ۱۸:۳۳

    اقتصاد تجربی

    در این مقاله، ابتدا اقتصاد تجربی معرفی شده مفاهیم آن توضیح داده خواهند شد. سپس به عنوان نمونه سه مورد تجربه علمی در زمینه های قوانین عرضه و تقاضا دخالت دولت در بازار، و فرایند ایجاد پول در اقتصاد مورد بحث قرار خواهند گرفت.

  • سید محمد هاشم پوریزدانپرست/دومین همایش آموزش و پژوهش اقتصاد در ایران

    لزوم تحول در آموزش علم اقتصاد

    با گشوده شدن دانشگاه ها و آغاز مجدد آموزش دانشگاهی و به مرور زمان، این تلش ها به بوته ی فراموشی سپرده شد و اساتید این رشته بعضاً به علت عدم اعتقاد به آنچه به مطالب درسی گذشته افزوده شده بود

  • عادل پیغامی/دومین همایش آموزش و پژوهش اقتصاد ایران

    تفکر نقاد و شیوه های تحقق آن در برنامه درسی اقتصاد

    در این مقاله سعی بر آن است تا ضمن تعریف مهارت تفکر نقاد در اقتصاد، به بیان اهمیت و نقش روش های یادگیری برای ارتقاء این مهات و ارائه رویکردهایی غیر از سخنرانی برای یادگیری علم اقتصاد.

  • زهرا کریمی/دومین همایش آموزش و پژوهش اقتصاد در ایران

    ارزش کاربردی پایان نامه های کارشناسی ارشد اقتصاد

    مطالعه فهرست پایان نامه های تدوین شده نشان می دهد پژوهش هایی که در آنها از زبان و تعابیر ریاضی استفاده شده، کم «دردسرترین» موضوعات پژوهشی هستند. در مقابل ورود دانشجویان به عرصه هایی از مسائل اقتصادی، هرچند پراهمیت، که نتوان چنین الگوهایی را به کار برد، بسیار پرهزینه است.

  • محسن رنانی-محمد مالجو/دومین همایش آموزش و پژوهش اقتصاد در ایران
    ۱۳۹۲/۱۱/۱۱ ۱۶:۵۷

    بررسی برخی وجوه تشابه و افتراق میان گفتار اقتصادی محافظه کار در ایران

    گفتار اقتصادی نو محافظه کارانه ی رو به رشد، دهه شصت، گفتار اقتصادی غالب دهه هفتاد، و در نهایت، جریانی که برخی نشانه ها در اوایل دهه هشتاد از ظهور آن حکایت می کنند.

  • میکائیل عظیمی/دومین همایش آموزش و پژوهش اقتصاد در ایران

    الگویی جایگزین برای ارائه درس اقتصاد ایران در مقطع کارشناسی

    در این مقاله پس از تشریح انتقادهای وارد بر کلیات نظام آموزشی مذکور، انتقادهای وارد بر محتوای نظری و روش ارائه درس ها، ضمن ارائه و ارزیابی الگوی فعلی این درس، الگویی جایگزین برای ارائه درس اقتصاد ایران در مقطع کارشناسی پیشنهاد شده و چگونگی انتخاب مدرسین مربوط، شرح درس، شیوه ی ارائه و الزامات اجرایی الگو تشریح شده است.

  • علی حسن زاده/دومین همایش آموزش و پژوهش اقتصاد در ایران
    ۱۳۹۲/۱۱/۱ ۱۲:۰۸

    مقایسه محتوای آموزش علم اقتصاد در ایران با سایر کشورها(با تأکید بر سه کشو کانادا، امریکا و انگلستان)

    آنچه در طول این سال ها از سوی دانشجویان فراگرفته می شود، مهمترین چیزی است که صرف هزینه آموزش را چه به صورت خصوصی و چه به دولتی معنی دار می سازد.