اصلاحات اساسی در آموزش اقتصاد_3؛ تربیت اقتصاددانانی براي جهان واقعی | مدرسه اقتصاد

ترجمه

پاتوق دانشجو

جزوات

boxweb
هر هفته یک ترجمه_10/جک ریردن/حامد سعیدی صابر

اصلاحات اساسی در آموزش اقتصاد_3؛ تربیت اقتصاددانانی براي جهان واقعی

گروه ترجمه سایت مدرسه اقتصاد

Print Friendly, PDF & Email

زمان انتشار: ۱۱:۵۱ ۱۳۹۳/۰۲/۶

در شرایطی که تعاریف مختلفی از پلورالیسم وجود دارد، یکی از تعاریف ساده‌ای که جامع‌تر به نظر می‌‌رسد پلورالیسم را این گونه تبیین می‌کند: «یک احترام متقابل برای مشروعیت و حقانیت دیدگاه‌های رقیب».

اشاره: این نوشتار اثری است از دکتر جک ریردن فارغ التحصیل رشته اقتصاد دانشگاه نوتردام و استاد دانشکده هملاین مینسوتا. وی عضو هیات موسس و شورای سردبیری مجله پلورالیسم و آموزش اقتصاد است. حوزه‌ مطالعاتی مورد علاقه وی آموزش اقتصاد، پلورالیسم و فقر و بیکاری است. از جمله آثار وی می‌توان به کتاب راهنمای آموزش پلورالیستی اقتصاد اشاره نمود.

متن زیر بخش آخر از مجموعه سه بخشی است که به آموزش اقتصاد می پردازد و در واقع به اختصار، مساله آموزش اقتصاد را مورد بحث قرار می‌دهد و آن‌گاه چشم‌اندازی را برای یک اصلاح ساختاری در برنامه‌ی آموزشی اقتصاد ارائه می‌نماید.

لازم به ذکر است این مقاله توسط حامد سعیدی صابر ترجمه گردیده است 

بخش از این مقاله را در ادامه آورده ایم:

من به روح بلند ویلیام لوید گاریسون، موسس مجله The Liberator در سال 1831 ادای احترام می کنم. او سوگند یاد کرده بود تا حذف بی‌عدالتی‌ها در عرصه‌ی علمی که آن را با دوران برده‌داری قابل مقایسه می‌دانست، دست از تلاش نکشد. نسل ما نیز با یک مکتب منسوخ و غیرواقعی به نام اقتصاد نئوکلاسیک در محاصره قرار گرفته است، مکتبی که واقعیت‌های زیست محیطی را نادیده می‌گیرد و سبک تعاملش با مسائل، موجبات ایجاد مشکلات زیادی برای نسل ما را فراهم است. چنان‌که جان مینارد کینز می‌نگارد: «از همین شیوه‌ی تعامل علمی علم اقتصاد، می‌توان به دلیل بسیاری از بی‌عدالتی‌‌های اجتماعی پی برد» (Keynes,1963). اصلاحات و تجدید نظر در مفهوم سازی‌ها، به عنوان مهم‌ترین وظایف امروز ما در آموزش اقتصاد محسوب می‌گردند.

در ادامه می توانید متن کامل این مقاله را دانلود نمایید 

فایل word

فایل pdf

۱ دیدگاه